Wat is de wachttijd?

Wij proberen binnen twee tot drie weken te starten met de intakeprocedure. Op dit moment is er na het eerste intakegesprek een wachttijd van ca. 6 weken.

Wat gebeurt er als ik niet op een afspraak kan komen?

Afspraken die niet op tijd worden afgezegd, de zogeheten ‘no-shows’, worden niet vergoed door de zorgverzekeraar. U kunt uw afspraak tot 24 uur van tevoren annuleren. Wanneer u niet tijdig afzegt, wordt €90,- euro in rekening gebracht. Dit geldt uiteraard niet bij zeer ernstige omstandigheden, zoals het overlijden van een naast familielid, of plotselinge ziekenhuisopname.

Kan ik mijn eigen therapeut kiezen?

Het is belangrijk dat de cliënt zich prettig voelt bij de therapeut. Als de cliënt een voorkeur heeft voor een specifieke therapeut zullen wij zoveel mogelijk gehoor geven aan dit verzoek. Het kan echter voorkomen dat er om inhoudelijke of praktische reden gekozen wordt voor een andere therapeut, welke beter past bij de hulpvraag van de cliënt.

Hoe weet ik hoeveel mijn zorgverzekeraar vergoedt ?

U kunt hiervoor het beste contact opnemen met uw zorgverzekeraar. Het is belangrijk om te weten of u een naturapolis of restitutiepolis heeft. In de meeste gevallen wordt bij een restitutiepolis 100% vergoed en bij een natura polis kan dat ca. 75% zijn. Wanneer u hier hulp bij nodig heeft, kunt u terecht bij uw behandelaar of het secretariaat.

Wat te doen bij crisis buiten de openingstijden?

Contact opnemen met de therapeut op zijn/haar 06-nummer indien afgesproken en bekend

Contact opnemen met uw huisarts

Contact opnemen met de crisisdienst 24/7  GGZ inGeest (020) 788 5333

Wat als ik niet tevreden ben over de behandeling of therapeut?

Bespreek u onvrede altijd eerst met uw therapeut om tot een oplossing te komen. Als het bespreken niet tot een bevredigend resultaat leidt kunt U een klacht indienen bij de klachtenkommissie van het NIP. Dit kan alleen schriftelijk (per post), in het Nederlands, naar:

College van Toezicht NIP

Postbus 2085

3500 GB Utrecht

https://www.psynip.nl/uw-beroep/tuchtrecht-en-klachten/klachtprocedure/

Kan ik ook Skypen met mijn therapeut?

Een Skype-afspraak is mogelijk. Wanneer u bijvoorbeeld voor een bepaalde periode naar het buitenland gaat, kan ervoor gekozen worden om de afspraken via Skype door te laten gaan. Hierover zult u echter altijd eerst moeten overleggen met uw therapeut. Bovendien bieden wij geen Skype-afspraken zonder eerst binnen de praktijk kennis met u gemaakt te hebben. Dit is om te zorgen dat er wel een prettige relatie tussen u en uw therapeut kan worden opgebouwd. Bij ons team vindt u welke therapeuten deze mogelijkheid bieden.

Openingstijden

Openingstijden secretariaat maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur.

De praktijk is geopend van maandag t/m vrijdag. In overleg met de therapeut is het ook mogelijk therapie te krijgen in de avond uren.

Telefonisch zijn wij te bereiken op 020-8118870 van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur. Buiten deze tijden kunt u een bericht achterlaten op onze voicemail. U kunt ook een email sturen naar info@psychotherapieamstelveen.nl

De praktijk is toegankelijk voor minder validen, doormiddel van een stoeltjes lift.

Er is gratis parkeergelegenheid bij de praktijk en de praktijk is ook goed te bereiken met het openbaar vervoer  https://9292.nl/

Telefoonnummer

0208118870
+31 (0) 208118870

Nog een vraag? Any questions?

Hier zijn verschillende manieren om contact met ons op te nemen.
Please choose one of the following to contact us.

Bel ons / Call us!

+31(0)20- 8118870